۲۴ خرداد ۱۳۹۴

بیماری خود بزرگ بینی محمد ابن عبدالله تازی

دیوانگی کارهای بزرگ گمان از بزرگی و پرارزشی بودن دارد و این گونه ی از خیال آشکار از احساس خود برتر بینی است

چرند گویی در برگیرنده ی که کسی خود را مانند خدا یا کس بی همتا می بیند به مانند چنگیز خان مغول
دچاربیماری است که باور دارد اینکه همه چیز و هر کسی است و قادر مطلق و عالم مطلق است.
بیماری است که باور دارد اینکه همه چیز و هر کسی که توانا و دانشمند یگانه است.
یکی دیگر از پریشانی محمد این بود که از دیوانگی انجام کارهای بزرگ رنج می برد.
برای اینکه این پریشانی محمد را درموردش پایدار سازیم تازی نامه-قرآن که نوشته خود محمد است به آن اشاره می کنیم .

سوره ی 2 بقره-ماده گاو آیه 104
ای اهل ایمان (هنگام تکلم با رسول) به کلمه راعنا (ما را رعایت کن) تعبیر مکنید، بلکه بگویید: انظرنا (ناظر احوال ما باش)؛ و (سخن الله را) بشنوید و (بدانید که) برای کافران عذاب دردناک مهیا است.
فولادوند
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، نگوييد: «راعنا»، و بگوييد: «انظرنا»، و [اين توصيه را] بشنويد؛ و [گر نه‌] كافران را عذابى دردناك است.
سوره ی 4 النساء-زن آیه 65
نه چنین است، قسم به الله تو که اینان (به حقیقت) اهل ایمان نمی‌شوند مگر آنکه در خصومت و نزاعشان تنها تو را حَکَم کنند و آن‌گاه به هر حکمی که کنی اعتراض نداشته، کاملاً (از دل و جان) تسلیم (فرمان تو) باشند.
سوره ی 4 النساء-زن آیه ی 80
هر که رسول را اطاعت کند الله را اطاعت کرده، و هر که مخالفت کند (کیفر مخالفتش با خداست و) ما تو را به نگهبانی آنها نفرستاده‌ایم.
سوره ی 4 النساء-زن آیه ی 115
و هر كس، پس از آنكه راه هدايت براى او آشكار شد با پيامبر به مخالفت برخيزد، و [راهى‌] غير راه مؤمنان در پيش گيرد، وى را بدانچه روى خود را بدان سو كرده واگذاريم و به دوزخش كشانيم، و چه بازگشتگاه بدى است.
سوره ی 24 نور-روشنایی آیه ی 62
مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که به الله و رسولش ایمان (و انقیاد کامل) دارند و هرگاه در کاری اجتماعشان به حضور رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند. و (ای رسول ما) آنان که از تو اجازه می‌خواهند اینان به حقیقت اهل ایمان به الله و رسولند، پس چون از تو اجازت طلبند که بعضی مشاغل و امور خود را انجام دهند از آنان هر که را خواهی اجازه ده و بر آنها از الله طلب مغفرت و آمرزش کن، که الله بسیار آمرزنده و مهربان است.
سوره ی 33 الاحزاب هم پیمانان آیه ی 21
البته شما را به رسول الله (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) الله و روز قیامت امیدوار باشد و یاد الله بسیار کند.
فولادوند
قطعاً براى شما در [اقتدا به‌] رسول الله سرمشقى نيكوست: براى آن كس كه به الله و روز بازپسين اميد دارد و الله را فراوان ياد مى‌كند.
سوره 33 الاحزاب هم پیمانان آیه ی 36
و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که الله و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار نمایند) و هر کس نافرمانی الله و رسول او کند دانسته به گمراهی سختی افتاده است (پیغمبر زینب دختر عمه‌اش را به زید، غلام آزاد کرده خود تزویج کرد و زینب گفت: من از اشراف قریشم غلامی را به شوهری نپذیرم. این آیه نازل شد و پذیرفت).
فولادوند
و هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون الله و فرستاده‌اش به كارى فرمان دهند، براى آنان در كارشان اختيارى باشد؛ و هر كس الله و فرستاده‌اش را نافرمانى كند قطعاً دچار گمراهى آشكارى گرديده است.
سوره ی 33 الاحزاب-هم پیمانان آیه ی 53
ای کسانی که ایمان آوردید به خانه‌های پیغمبر داخل مشوید مگر آنکه اذنتان دهند و بر سفره طعام دعوت کنند در آن حال هم نباید زودتر از وقت آمده و به پختن و آماده شدن آن چشم انتظار گشایید بلکه موقعی که دعوت شده‌اید بیایید و چون غذا تناول کردید زود (از پی کار خود) متفرق شوید نه آنجا برای سرگرمی و انس به گفتگو پردازید، که این کار پیغمبر را آزار می‌دهد و او به شما از شرم اظهار نمی‌دارد ولی الله را بر اظهار حق خجلتی نیست و هر گاه از زنان رسول متاعی می‌طلبید از پس پرده طلبید، که حجاب برای آنکه دلهای شما و آنها پاک و پاکیزه بماند بهتر است و نباید هرگز رسول الله را (در حیات) بیازارید و نه پس از وفات هیچ گاه زنانش را به نکاح خود در آورید، که این کار نزد الله (گناهی) بسیار بزرگ است.
فولادوند
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، داخل اتاقهاى پيامبر مشويد، مگر آنكه براى [خوردن‌] طعامى به شما اجازه داده شود، [آن هم‌] بى‌آنكه در انتظار پخته‌شدن آن باشيد؛ ولى هنگامى كه دعوت شديد داخل گرديد، و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد بى‌آنكه سرگرم سخنى گرديد. اين [رفتار] شما پيامبر را مى‌رنجاند و[لى‌] از شما شرم مى‌دارد، و حال آنكه الله از حق‌[گويى‌] شرم نمى‌كند، و چون از زنان [پيامبر] چيزى خواستيد از پشت پرده از آنان بخواهيد؛ اين براى دلهاى شما و دلهاى آنان پاكيزه‌تر است، و شما حق نداريد رسول الله را برنجانيد، و مطلقاً [نبايد] زنانش را پس از [مرگ‌] او به نكاح خود درآوريد، چرا كه اين [كار] نزد الله همواره [گناهى‌] بزرگ است.
سوره ی 33 الاحزاب هم پیمانان آیه ی 57         
الهی قمشه ای
آنان که الله و رسول را (به عصیان و مخالفت) آزار و اذیّت می‌کنند الله آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده (و از رحمت خود دور گرداند) و بر آنان عذابی با ذلّت و خواری مهیّا ساخته است.
سوره ی 48 الفاتح-پیروزی آیه ی 10
همانا مؤمنانی که (در حدیبیّه) با تو بیعت می‌کنند به حقیقت با الله بیعت می‌کنند (چون تو خلیفه الله ای و همانا دست تو) دست الله ست بالای دست آنها، پس از آن هر که نقض بیعت کند بر زیان و هلاک خویش به حقیقت اقدام کرده و هر که به عهدی که با خدا بسته است وفا کند به زودی الله به او پاداش بزرگ عطا خواهد کرد.
فولادوند
در حقيقت، كسانى كه با تو بيعت مى‌كنند، جز اين نيست كه با الله بيعت مى‌كنند؛ دست الله بالاى دستهاى آنان است. پس هر كه پيمان‌شكنى كند، تنها به زيان خود پيمان مى‌شكند، و هر كه بر آنچه با الله عهد بسته وفادار بماند، به زودى الله پاداشى بزرگ به او مى‌بخشد.
سوره ی 24 النور-روشنایی آیه ی 62
مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که به الله و رسولش ایمان (و انقیاد کامل) دارند و هرگاه در کاری اجتماعشان به حضور رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند. و (ای رسول ما) آنان که از تو اجازه می‌خواهند اینان به حقیقت اهل ایمان به الله و رسولند، پس چون از تو اجازت طلبند که بعضی مشاغل و امور خود را انجام دهند از آنان هر که را خواهی اجازه ده و بر آنها از الله طلب مغفرت و آمرزش کن، که الله بسیار آمرزنده و مهربان است.
سوره ی 49 الحجرات-اتاق ها آیه ی 1
ای کسانی که ایمان آورده‌اید (در هیچ کار) بر الله و رسول تقدّم مجویید و از الله پروا کنید، که الله شنوا و داناست.
فولادوند
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، در برابر الله و پيامبرش [در هيچ كارى‌] پيشى مجوييد و از الله پروا بداريد كه الله شنواى داناست.
سوره ی 49 الحجرات-اتاق ها آیه ی 2
ای اهل ایمان، فوق صوت پیغمبر صدا بلند مکنید و بر او فریاد بر مکشید چنانکه با یکدیگر بلند سخن می‌گویید، که اعمال نیکتان (در اثر بی ادبی) محو و باطل شود و شما فهم نکنید.
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد، و همچنانكه بعضى از شما با بعضى ديگر بلند سخن مى‌گوييد با او به صداى بلند سخن مگوييد، مبادا بى‌آنكه بدانيد كرده‌هايتان تباه شود.
سوره ی 49 الحجرات-اتاق ها آیه ی3
آنان که نزد رسول الله به صدای آرام و آهسته سخن گویند آنها هستند که در حقیقت الله دلهایشان را برای تقوا آزموده. آنهایند که آمرزش و اجر عظیم دارند.
سوره ی 49 الحجرات-اتاق ها آیه ی 4
به حقیقت مردمی که تو را از پشت حجره‌هایت به صدای بلند می‌خوانند اکثر مردم بی عقل و شعوری هستند.
سوره ی 33 الاحزاب-هم پیمانان آیه ی 56
الله و فرشتگانش بر (روان پاک) این پیغمبر صلوات و درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان، بر او صلوات و درود بفرستید و با تعظیم و اجلال بر او سلام گویید و تسلیم فرمان او شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.