۳۰ مرداد ۱۳۹۴

بررسی افسانه پردازی مورخان اسلامی در مورد زایش محمد

بررسی داستان هایی که بدست تاریخ نگاران نوشته شده است
سوره 2 بقره-ماده گاو آیه ی 23
و اگر شما را شکّی است در قرآنی که بر بنده خود (محمد صلّی اللَه علیه و آله و سلّم) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز الله، اگر راست می‌گویید.
محمد بن جریر طبری در ذیل این آیه می نویسد:
پیش از برگزیده شدن در مکه آوازه ای در افتاد که پیامبری ظهور خواهد کرد به نام محمد که شرق و غرب جهان به فرمان او در آید.بدان روزگار چهل زن در مکه بار داشتند و هر یک از آنها که می زائید نام پس خود را محمد می گذاشت تا مگر او همان پیغمبر موعود باشد.
کم خردی و سبک مغزی این گفتار آشکارتر از آن است که درباره ی آن چیزی گفته آید.نه آوازه ای در مکه بوده و نه کمترین اثری از رسالت مردی  به نام محمد ،و حتی ابوطالب هم که حامی و ولی او بود از این آوازه ها ونشانه ها بی خبر بود،از همین روی اسلام نیاورده از جهان رفت.خود حضرت نیز تا پیش از برگزیده شده خود هیچ گونه اطلاعی نداشت .
در سوره 10 یونس آیه ی 16
تازی منش:عربی
قُل لَّوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا تَلَوْتُهُ عَلَيْكُمْ وَلَا أَدْرَاكُم بِهِ ۖ فَقَدْ لَبِثْتُ فِيكُمْ عُمُرًا مِّن قَبْلِهِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
برگردان الهی قمشه ای
بگو اگر الله نمی‌خواست هرگز بر شما تلاوت این قرآن نمی‌کردم و او هم شما را به آن آگاه نمی‌ساخت، زیرا من عمری پیش از این میان شما زیستم (که دعوی رسالت نداشتم) آیا عقل و فکرتان را کار نمی‌بندید؟
کدام آمار در مکه وجود داشته است که نشان دهد در سال 570 میلادی تنها چهل ونه زن ونه بیشتر آبستن بوده وهمه آنها هم بدون استثناء پسر زائیده اند و نام همه آن پسرها محمد بوده است و حضرت محمد در دوران کودکی چهل محمد هم سن و سال داشته است؟

واقدی به شکل دیگر از زایش محمد سخن می گوید:همین که از مادر زایش شد گفت الله اکبر کبیرا در ماه اول می سرید،ماه دوم می ایستاد، ماه سوم راه می رفت ،ماه چهارم می دوید،ماه نهم تیر می انداخت.