۲۳ مهر ۱۳۹۱

کودکانِ خُردسالِ ایرانی؛ قربانیانِ سیستمِ آموزشی تروریست پَرور اسلامی

به گزارش دویچه وله فارسی؛ بر اساس تفاهم‌ نامه‌ ای که میان سازمان بهزیستی و “هیأت‌ های اسلامی بزرگ” منعقد شده است. از این پس هیأت های مذهبی، مهد کودک با “رویکرد اسلامی” ایجاد می‌کنند. محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی روز دوشنبه ۱۶ مرداد در گفت‌ و گو با خبرگزاری ایسنا ادامه گفت: «طلبه‌ های زن و هیأت‌ های اسلامی در اولویت دریافت مجوز ایجاد مهد های کودک هستند، چرا که ایجاد مهدهای کودک با رویکرد اسلامی در اولویت سازمان بهزیستی قرار دارد


ولی‌ الله نصر مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز روز دوشنبه ۱۶ مرداد از ارائه تسهیلات تشویقی به مساجد و اماکن دینی برای ایجاد مهد کودک سخن گفته است. اظهار نظر مسئولان سازمان بهزیستی درباره اعطای مجوز تاسیس مهد کودک به اماکن مذهبی یک روز پس از تجمع هزاران مربی مهد کودک و پیش‌ دبستانی مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اخراج‌ شان از آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. در ماه گذشته این مربیان در چند نوبت مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند.

طبیعت آخوند زنبارگی و بچه بازی است. در اماکن مذهبی مانند قم، کودکان از دست آخوندها در امان نیستند. حالا می خواهند کودکستان ها را به مساجدی تبدیل کنند که سرپرست و همه کاره آن آخوند است.

از پایمال شدن حق معلمان زحمتکش و ضایع شدن حقوق ایشان که بگذریم، دوباره به مسئله حیاتیحقوق کودکاندر ایران بر می خوریم که توسط حکومت دینی همواره پایمال شده و کودکان در ایران زمین از کمترین امنیت جانی و روانی برخوردار نیستند و سیستم آموزشی مالیخولیایی کشور، ذهن نونهالان ایرانی را شستشو داده و به تروریست پَروری می پردازد.

همانطور که پیشتر در مقاله های گوناگون نوشتیم “آموزش دین و مهملات اسلامی به کودکان عینِ جنایت است” و نباید از کودکان صاف و بی آلایش استفاده های ابزاری نمود. هر گونه آموزش دینی به کودکان و خوراندن دروغ، خرافات و مهملات اسلامی به عنوان حقیقت به ایشان و همچنین اجبار خُردسالان به یاد گرفتن مسائل اسلامی  و آموزه های خُرافی  آن و وادار نمودن شان به دعا کردن و نماز خواندن و… عینِ کودک آزاری است.


اکنون دیگر همه جهانیان به خوبی می دانند که آخوند جماعت و دکانداران اسلامی، در هرجامعه موجب فسادند و به کودکان معصوم و بیگناه تجاوز می کنند. این تجاوزها در کشورهای دیگر همیشه در مساجد، و در ایران در جاهای مذهبی مانند مشهد، قم، شیراز، و در مساجد بارها، و بارها صورت گرفته است. بدبختانه، کودکان از تهدید این آخوندها و یا به دلیل رشوه گرفتن از آنان، زجر و ستم جسمی  و روانی را برخود هموار می کنند و صدایی بر نمی آورند. این دیگر برملت ایران است که اگر یک ذره شعور و انصاف داشته باشند، نباید هرگز  حتی برای زمانی  کوتاه ، فرزندان خود را با آخوند جماعت تنها رها کنند.

کودک آزاری شامل رفتارهایی است که توسط افراد دیگرخصوصاً بزرگسالان نسبت به کودکان انجام می گیرد و به نوعی به سلامت جسمی و روانی کودکان آسیب می رساند. کودک آزاری بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، عبارت است از آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افراد دیگر که نسبت به او مسئول هستند.

حال به نظر شما خوانندگان گرامی، خوراندن مطالب دینی و تزریق خرافات به کودکی که قادر به تشخیص درست از نادرست نمی باشد، کودک آزاری محسوب نمی شود و شخص سرپرست سزاوار مجازات نیست؟ به راستی که اگر پدر یا مادری فرزند خود را راهی مهد کودک های تحتِ نظر آخوندی کند و کودک پاک خود را در دستان آخوندِ اهریمنی قرار دهد؛ سزاوار مجازات می باشد و شایسته سرپرستی کودک خود نیست.

کودکان را باید رها و آزاد گذاشت تا جستجو کنند، بیاموزند و سرانجام خود برای آینده و سرنوشت شان تصمیم بگیرند؛ به کودکان باید پرسش کردن و زیر سؤال بردن همه چیز و همه کس را یاد داد؛ کودکان باید بیاموزند تا هیچ سخنی را بدون دلیل و منطق به عنوان حرفِ حق قبول نکرده و هر چیزی را که می شنوند سبک – سنگین نموده و درباره اش پرسش کنند.
اما از آنجایی که هدایت و اداره مهد کودک ها که پایگاه های ساخت شخصیت کودکان می باشند به دست طلبه های خشک مغز و بی سواد حوزه علمیه سپرده شده و مربیان دلسوز و زحمت کش از کارشان اخراج گشته اند، دیگر هیچ کودک ایرانی آینده درخشانی نخواهد داشت و تمامی آن بینوایان که زیر دست آخوند رشد می کنند به متعصبین مذهبی بی منطقی تبدیل می شوند که تنها از پس ترور و کشتار دِگَراندیشان بر خواهند آمد و بس.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس


بنیاد بیل و ملیندا گیتس بزرگ‌ترین انستیتو خیریه در جهان است. این بنیاد در سال ۲۰۰۰ میلادی به‌دست بیل و ملیندا گیتس بنیانگذاری شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی به‌دست وارن بافت به دو برابر گسترش یافت.
هدف‌های اصلی بنیانگذاری این بنیاد افزایش تندرستی و کاهش تهی‌دستی بسیار بالا در گستره جهان است و در آمریکا گسترش‌دادن شانس‌های آموزشی و دسترسی به تکنولوژی اطلاعات و داده‌ها می‌باشند. مرکز این بنیاد در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در آمریکا جای دارد و به‌دست سه تن از عضوهای هیات مدیره به نام‌های بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس و وارن بافت اداره می‌شود. دیگر مدیران بنیاد ویلیام اچ گیتس و پتی استونسیفر (CEO) می‌باشند. حجم کمک‌های انجام‌شده این انستیتو نزدیک به ۳۳ میلیارد دلار است.

تاریخچه

این بنیاد در آغاز به‌دست بیل گیتس در سال ۲۰۰۰ میلادی با سرمایه ۱۰۶ میلیون دلار بنیانگذاری شد. در طول دو سال کار این انستیتو، سرمایهٔ آن به ۲ میلیارد دلار افزایش یافت.
بنیاد بیل و ملیندا گیتس به‌دست بیل گیتس و همسرش ملیندا در ژانویه سال ۲۰۰۰ میلادی از درهم‌آمیختن دو بنیاد آموزش گیتس و ویلیام اچ گیتس به‌وجودآمد. بنیاد آموزش گیتس از بنیاد کتابخانه گیتس که در سال ۱۹۹۶ میلادی گشایش شده‌بود شکل گرفت. در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی گیتس تصمیم خود را برای بیرون آمدن از کارهای روزمره مایکروسافت و گذاشتن کامل وقت خود همراه با بونو، خواننده گروه ایرلندی یوتو، که نامش در ژورنال تایم برای کارهای خیرخواهانه در سال ۲۰۰۵ میلادی آورده شده‌است تا ماه ژوئیه سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام کرد.
در ماه مه ۲۰۰۶ میلادی بنیاد بیل و ملیندا گیتس جایزه اسپانیایی شاهزاده آستوریاس را برای همکاری‌های جهانی و میان‌کشوری به‌دست‌آورد.

هدیه وارن بافت

در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی، وارن بافت (پولدارترین مرد جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی به گفته ژورنال فوربس) قول داد ۱۰ میلیون سهم از سهام کلاس «ب» شرکت برکشایر هاتاوی به ارزش ۳۰٫۷ میلیارد دلار را در چندین سال به بنیاد بدهد. بافت شرایطی را تعیین کرد تا این اهدای بزرگ به بنیاد حجم کمک‌ها را به آسانی افزایش ندهد اما به‌عنوان یک همکاری سازنده حجم کمک‌ها و بخشش‌های سالیانه بنیاد را به دو برابر افزایش دهد.
شرایط وارت بافت برای دادن این کمک به بنیاد بیل و ملیندا گیتس دربردارنده موردهای زیر است :
  • بیل یا ملیندا باید در هنگام مدیر بودن زنده باشند.
  • این بنیاد کار خود را با نماد خیریه پی بگیرد و ادامه دهد.
  • هر سال مبلغی به اندازه حجم اهدایی سال پیش برکشایر به‌علاوه پنج درصداز دارایی‌های خالص از بنیاد بیرون رود.
بافت فرصتی دو ساله را به بنیاد برای کاری شدن شرط سوم داده‌است. بنیاد گیتس ۵٪ از سهام (۵۰۰٬۰۰۰ سهم) را در ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی دریافت کرده‌است و ۵٪ باقی‌مانده را در ژوئیه سال‌های ۲۰۰۷ میلادی (۴۷۵٬۰۰۰ سهم) ٬ ۲۰۰۸ میلادی (۴۵۲٬۲۵۰ سهم) و تا پایان دریافت خواهد کرد.

کارها

از سال ۲۰۰۶ میلادی، بنیاد ۳۳٫۷ میلیارد دلار را کمک کرده‌است. برای این که این بنیاد کار خود را با نام خیریه پی بگیرد و ادامه دهد می‌بایست هر ساله ۵٪ از دارایی‌های خود را وقف کند. به این گونه حجم اهدایی بنیاد هر ساله دست‌کم پولی برابر ۱٫۵ میلیارد دلار خواهد بود.
از سال ۲۰۰۶ میلادی، بنیاد به چهار بخش دربردارنده کارهای اصلی (ارتباط‌های همگانی، اعتبارها، منبع‌های انسانی) با مدیر بودن شریل اسکات و سه برنامه اهدایی زیر سازمان‌بندی شد:
  • برنامه تندرستی جهانی
  • برنامه گسترش جهانی
  • برنامه‌های مرتبط با ایالات متحده آمریکا
بر پایهٔ گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در تازه‌ترین برنامه، بنیاد بیل و ملیندا گیتس صدها میلیون دلار در زمینه تشویق تهی‌دستان به پس انداز در سراسر جهان هزینه خواهد کرد.
به علاوه، بر پایه‌گذارش منتشر شده به دست بنیاد بیل کلینتون در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۸، بنیاد بیل و ملیندا گیتس میان ۱۰ تا ۲۵ میلیون دلار به این بنیاد کمک کرده است.