۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲

سوره نور 31-حجاب و محارم


سوره نور 31-حجاب و محارم
و به زنان مومن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهای خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و بايد سينه و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت جمال خود را آشکار نکنند، جز برای شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر بردار خود یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا کنيزان ملکي خود، یا مرد یا کودکانی که از عورت و محارم زنان آگاه نيستند و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت و خلخال که پنهان کرده اند دانسته شود. ای مومنان همگان به درگاه الله توبه کنید، باشد که رستگار گردید.

سوره نساء34-برتری مرد به زن


سوره نساء34-برتری مرد به زن


مردان، از آن جهت که الله بعضی را بر بعضی برتری داده است. و از آن جهت که از مال خود نفقه میدهند، بر زنان تسلط دارند. پس زنان شایسته، فرمانبردارند و در غیبت شوی عفیفند و فرمان الله را نگاه میدارند. و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و به زدن تنبيه اشان کنيد. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و الله بلند پایه و بزرگ است.

سوره نساء 15-محبوس کردن







سوره نساء 15-زنا کردن و شهادت دادن

 و از زنان شما آنان که مرتکب فحشا میشوند، از چهار تن از خودتان بر ضد آنها شهادت بخواهید. اگر شهادت دادند آنها را در خانه محبوس کنید تا مرگشان فرا رسد یا الله راهی در پیش پایشان نهد 

سوره بقره 223-تجاوز به زنان


سوره بقره 223-تجاوز به زنان


زنان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از الله بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.

زنا و چهار شاهد -سوره نور 6

سوره نور 6
و کسانیکه زنان خود را به زنا متهم میکنند، اگر نتوانند 4 شاهد پیدا کنند میتوانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه الله که او از راستگویان است.

مهر پیامبری محمد ابن عبدالله