۲۸ تیر ۱۳۹۳

دورترین مزگت (الاقصی ) در زمان محمد هیچ ساختمانی نداشته است و محمد و الله بی آگاه ترین هستند در باز گویی آن!

دورترین مزگت که الله و محمد تازی بدون هیچ آگاهی از بودن آن ،آن را در تازی نامه می آورند!
بررسی دورترین مزگت که الله بدون آگاهی از بودنش آن را در تازی نامه می آورد!
داستانی شناخته شده ای هست که محمد در شب با الاغ بالدارش)براق( از مکه به دورترین مزگت ) الاقصی (در اورشلیم که در آنجا الله او را به آسمان هفتم بالا می برد و بهشت و جهنم را به او نشان می دهد و این داستان میان مسلمانان تا به امروز گفتار می شود و در تازی نامه نیز آورده شده است.
سورت 17 فرزندان اسرائیل آیه یک
پاک و شایسته است الله که در شبی خجسته بنده ی خود )محمد(را از مزگت ناشایست به دورترین مزگتی ) الاقصی ( که پیرامونش همایون و پر روزی ساختیم سیر داد تا آیات و رازها پنهان خود را به او بنماییم که او الله به راستی شنوا و بیناست.


هم اکنون پرسش هایی از این داستان سراسر خیالی می خواهیم بپرسیم؟
اگر خدا در همه جا هست چرا باید مردم به جایگاه ویژه ای بروند؟
اگر محمد می توانست از مکه به جایگاه الله با الاغِ بالدارش در یک شب برود و برگردد پس در پیسار تخت الله از مکه نباید دور باشد؟!
هیچ الاغ بالداری )براق(  نمی تواند در مدت یک شب به تخت پادشاهی الله برود و برگردد؟
کژی هایی گاهشماری در این داستان پوچ
اولین پرستشگاهی که در اورشلیم در سال 960 پیش از مسیح بود، که بدست سلیمان که به نام  خانه پیمان شناخته شده بود ساخته شد که پدرش داوود او را به اورشلیم آورده بود.
نیایشگاه در سال 586 پیش از مسیح و 20 سال پس از مسیح دوباره بازسازی شد.
هنگامی که خلیفه عمر ابن ختاب اورشلیم را در سال 638 پس از مسیح بر آن چیره آمد او نماز در جایگاه نیایشگاه سلیمان به جای آورد خلیفه مروان یک مزگت در اورشلیم در سال 691 پس از مسیح بنا کرد.
لاف رفتن به آسمان در حدود سال 621 می باشد.
70 سال بین اینکه محمد به آسمان رفت و ساخت دورترین مزگت ناهمسانی می باشد.
بن مایه: This is reported in The Concise Encyclopedia of Islam, Harper & Row, 1989, p. 46 and 102.]
دانشنامه جهان تازیان 1989 برگ 46 و برگ 102
چگونه محمد می تواند به دورترین مزگت سفر کند در صورتی که دورترین مزگت در آن زمان هنوز بنا نشده بوده است و هیچ آگاهی در مورد نیایشگاه سلیمان هم نداشته است که 70 پس از مسیح باز سازی شده است.
دیدگاه ما در مورد این بِرانتی که الله یا محمد در تازی نامه نوشته اند.
در دیدگاه من الله یا محمد هیچ گونه آگاهی در مورد اورشلیم و نیایشگاهایی که درونش ساخته شده است نداشته اند!
چون محمد خودش تورات را نخوانده بوده است و تنها از شنیده هایی که در مورد اورشلیم و نیایشگاههای آن شنیده بوده است در تازی نامه بازگو کرده است از گاهشماری ساختمان های اورشلیم چیزی نمی دانسته است.
ولی می خواهیم پاسخ و ماله کشی مسلمانان را ببینیم!
مسلمانان این بِرانتی را اینگونه ماله کشی می کنند که در اینجا مزگت همان نیایشگاه سلیمان می باشد .
پس در پیسار می توان به کنیسه،کیسا،آتشکده را مزگت نامید!
در زمان محمد مزگت های بسیاری ساخته شده بود که بسیار دورتر از )بیت المقدس( بود. در شهر های چون مدینه و مکه وبه راستی)مسجد الاقصی( دورترین مزگت نیست.
این بِرانتی که از محمد است ، که بسیاری از رهبران اسلامی از نمونه یوسف علی که باورش بر این است که دورترین مزگت ،که قسمتی از یک ساختمان است نه اینکه که راستی یک ساختمان باشد!

ولی با نگاه کردن به بازگویی های که از محمد شده است می بینیم که دورترین مزگت )مسجد الاقصی( در زمان محمد ساخته شده بوده است.
۱- جایگاه راز و بالا رفتن محمد به آسمان
أنس بن مالک  (رض) گفت : رسول خداوند (ص) فرمودند:« براق را آوردم،براق جاندار سفید رنگ و درازی بوده که بزرگ تر از الاغ و کوچک تر از غاتر بوده است و پای خود را تا گوشه چشمش می برد، من سوارش شدم تا اینکه به  خانه اشویی )بیت المقدس (رسیدیم و افسارش را به چنبره ای بستم که پیامبران نیز چهارپایان خود را به آن می بستند و سپس وارد دورترین مزگت )مسجد الاقصی( شدم و دو پشت خم نماز خواندم پس به آسمان بالا برده شدم.» (صحیح مسلم/ حدیث شماره۲۳۴(
۲- قبله‌ نخست مسلمانان
ابن عباس (رض) گفت: « پیامبر خداوند (ص) در مکه به سوی خانه اشویی (بیت المقدس) نماز می­خواند که  (چهار گوش )کعبه روبرویش مانده بود. ایشان پس از آنکه به مدینه رهسپار شدند، بعد از شانزده ماه به سوی کعبه نماز خواند.» (مسند احمد/ حدیث شماره ۲۸۳۶)
۳-دومین مزگتی که بر روی زمین بنا شده‌ است
ابوذر غفاری (رض) که از حضرت پیامبر اکرم ص پرسش کردم: «ای رسول الله (ص) نخستین مزگتی که بر روی زمین ساخته شد کدام بود؟ گفتند:  مزگت ناشایست )مسجد الحرام(، سپس گفتم: بعد از آن؟ گفتند: دورترین مزگت )مسجدالأقصی(! سپس گفتم: بین ساخته شدن این دو مسجد چند سال میانگین بوده است؟ گفتند: چهل سال. سپس گفتند: هر جا زمان نماز فرا رسید، همانجا نماز بخوان زیرا برتری، در همین است.» (صحیح بخاری/ حدیث شماره ۳۱۱۵(
۴- سومین مزگتی که سفر کردن برای نیایش در آن است.
ابوهریره (رض) گفت که حضرت محمد مصطفی (ص) گفتند:«رخت سفر نبندید مگر برای  سه مسجد: ۱ـ مسجد الحرام ۲ ـ مسجد النبی (ص) ۳ـ مسجد مبارک الاقصی.»
۵- پیامبران همواره آرزوی بیت المقدس می کردند:
«ملک الموت برای قبض روح حضرت موسی (ع) فرستاده شد. هنگامی که نزد او رفت، حضرت موسی به او یک سیلی زد. ملک الموت نزد پروردگارش برگشت و گفت: خدایا، مرا برای قبض روح بنده ای فرستادی که نمی خواهد بمیرد. خداوند چشمش را که در اثر آن سیلی، بیرون آمده بود، سر جایش برگرداند و فرمود: برو به او بگو دستش را بر پشت گاوی بگذارد. به ازای هر تار مویی که زیر دستش قرار می گیرد, یک سال بر عمرش اضافه می شود. حضرت موسی گفت: بعد از آن، چه خواهد شد؟ خداوند فرمود: بعد از آن، مرگ است. حضرت موسی (ع) فرمودند: حال که چنین است، ترجیح می دهم، اکنون بمیرم، لذا از خداوند خواست تا او را نزدیک سرزمین مقدس و به فاصلة پرتاب سنگی از آن، قرار دهد. رسول خدا فرمود: اگر آنجا بودیم، قبر موسی را کنار راه، نزدیک تپة سرخ، به شما نشان می دادم.» (صحیح بخاری / حدیث شماره ۱۲۵۳)
۶- به فتح آن بشارت داده شده است
عوف بن مالک (رض) گفت: «در جنگ تبوک خدمت حضرت پیامبر (ص) رسیدم که در چادر چرمی نشسته بود. آن حضرت فرمودند: شش چیز را قبل از فرا رسیدن قیامت، به خاطر داشته باش: ۱ـ مرگ من ۲ـ فتح بیت المقدس .» (صحیح بخاری/ حدیث شماره ۲۹۴۰)
۷-زیارت آن به نیت عبادت سبب آمرزش گناهان می شود
عبد الله پس عمرو (رض) به نقل از حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: «وقتی‌ حضرت سلیمان (ع) پسر داود (ع) از بنای بیت المقدس فارغ گردید از درگاه خداوند بلند مرتبه سه چیز را درخواست نمود: نخست فرمانروایی که همسنگ حکمرانی خداوند باشد، دوم مالکیتی عطا فرماید که پس از او کسی شایستگی آن را نداشته باشد و سوم اینکه هر کس به قصد نماز خواندن وارد این مسجد شود همانند روز نخست تولدش می شود؛ به نحوی  که تمامی گناهانش پاک می گردد، سپس پیامبر (ص) فرمودند: به من دو چیز داده شود وامیدوارم که سومی هم داده شود!» (سنن ابن ماجه حدیث شماره ۱۳۹۸)
۸- اجر نماز خواندن در آن مضاعف است:
ابوذر غفاری (رض) گفت: « نزد رسول خدا (ص) در مورد بهترین مسجدالحرام و بیت المقدس بحث می­کردیم، پس رسول الله (ص) فرموند: فضیلت نماز خواندن در مسجد من یعنی مسجد النبی چهار برابر مسجدالاقصی می­باشد. چه مسجد نیکویی است و چه بسا اگر شخصی به اندازه­ طناب اسبش تکه زمینی دارد، اما وقتی نگاه می­کند بیت المقدس را می ­بیند، برای وی بهتر از تمامی دنیا باشد.» (المستدرک علی الصحیحین للحاکم / حدیث شماره ۸۶۹۵ / سایت جامع  الحدیث)
۹-فضیلت احرام بستن از مسجد الاقصی برای حج و عمره:
ام سلمه ملقب به مادر مومنان (رض) همسر حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود:
«هر کس از مسجدالاقصی به طرف مسجدالحرام احرام ببندد و حج یا عمره آورد، گناهان گذشته و آینده­ وی بخشیده می­شود و بهشت هم بر وی واجب می­گردد.» (سنن ابی داود/ حدیث شماره ۱۴۷۹)
۱۰-فضیلت مقیم بودن در بیت المقدس:
ذو اصابع که خداوند از او خشنود باشد، گفت: « گفتم ای رسول خداوند! اگر بعد از رحلت شما ما زنده ماندم، دستور می فرمایید کجا رحل اقامت افکنیم؟ آن حضرت فرمودند: به بیت المقدس بروید! شاید در آنجا دارای فرزندانی شوید که صبح و شب به آن مسجد بروند.» (مسند احمد/ حدیث شماره ۱۶۰۳۷)
۱۱-بهترین سرزمین های خداوند:
ابن حواله گفت: حضرت پیامبر اکرم (ص) فرمودند:«در آخر زمان هنگام قیامت- شما سپاهیانی هماهنگ می­گردید؛ سپاهی در شام و سپاهی در یمن وسپاهی در عراق، ابن حواله افزود: ای پیامبر ! اگر آن هنگام را دریافتم، کدامیک را انتخاب کنم؟ وایشان فرمودند:به شام بروید! چون سرزمین برگزیده خداوند است و بندگان خوب خودش را هم به آنجا برمی­گزیند و اگر نرفتید به یمن بروید و از چشمه های خود بیاشامید همانا خداوند وکالت سرزمین شام و اهلش را برایم تضمین کرده است.»
۱۲- مکان زندگی صالحان:
شداد بن اوس گفت:« نزد رسول الله (ص) بودم و حالم بسیار ناخوش بود، حضرت پیامبر (ص) فرمود: تو را چه شده ای شداد؟ به ایشان جواب دادم: دنیا برایم تنگ شده و بسیار ناخوش احوال، پیامبر (ص) فرمودند: نگران نباشید! شام فتح می­گردد و تو و فرزندانت به یاری خداوند حاکمیت آن را به دست می گیرید.»
۱۳- هلاک یاجوج و ماجوع در بیت المقدس خواهد بود
نواس بن سمعان (رض) در مورد دجال و یاجوج و ماجوج می گوید: «سپس حرکت می‌کنند تا به کوه خمر (کوه بیت المقدس) می رسند، در آنجا می‌گویند ما همه کس را روی زمین کشتیم اکنون بیایید موجودات آسمانی را نیز بکشیم پس تیرهایشان را به سوی آسمان شلیک می‌کنند و خداوند تیرهایشان را خونین می‌کند و به آنها باز می‌گرداند» و در ادامه این حدیث آمده است: « عیسى و اصحابش به سوی خدا دست به دعا می‌شوند پس خداوند کرمی بر آنان می فرستد و مانند یک نفس همه به مرده تبدیل می‌شوند.» (صحیح مسلم/ حدیث شماره ۵۲۲۸)
۱۴- مکان گروه یاری شده و برحق امت:
ابوامامه (رض) می گوید:«همچنان گروهی از امتم بر حق و راستی هستند و بر دشمنانشان غالبند و مخالفت دیگران ضرری به آنها نمی­رساند و تنها چیزی که به آنها می­رسد، سختی های این راه است و تا زمانی‌ که قیامت برپا می­گردد آنان همین‌گونه هستند. و بعضی گفتند: آنها کجا هستند یا رسول الله و پیامبر (ص) فرمودند: آنان در بیت المقدس واطراف آن هستند.»
۱۵-مکان هجرت مومنین در آخرالزمان:
عبدالله بن عمرو بن عاص (رض) گفت:« از حضرت پیامبر اکرم (ص) شنیدم زمانی خواهد آمد که هجرت پس از هجرت رخ می­دهد. وبهترین مردمان کسانی هستند که به مکان هجرت ابراهیم (ع) هجرت کرده­اند و در زمین بدترین آدم ها باقی خواهند ماند که حتی زمین هم آنها را قبول نمی­کند و خداوند از آنها بیزار است و روز قیامت به صورت آتش و خوک و میمون محشور می­گردند.» (سنن ابی داوود/ حدیث شماره ۲۱۲۳)
شیخ الاسلام ابن تیمیه می گوید: «در آخر الزمان اسلام در شام ظاهر می­گردد و همانطوری که مکه از بیت المقدس افضل می­باشد، پس اول امت هم از آخر امت هم افضل هستند و در آخرالزمان عاقبت دین به شام باز می­گردد، همانطوری که پیامبر (ص) از مسجدالحرام به مسجدالاقصی به معراج رفتند، پس بهترین مردمان هم کسانی هستند که محل هجرت ابراهیم (ع) یعنی شام را اختیار کرده و به آنجا می­روند.»
۱۶- سرزمین حشر و نشر:
میمونه همسر حضرت پیامبر (ص) گفت: «ای پیامر در مورد بیت المقدس برایمان صحبت بفرمایید،ایشان جواب دادند: سرزمینی است که اموات همگی در آنجا محشور می شود، لذا به آنجا بروید و در آنجا نماز بخوانید، زیرا که یک رکعت نماز خواندن در آن برابر با هزار رکعت نماز در دیگر مساجد است. میمونه افزود: از حضرت پرسیدم که اگر نتوانستم به آنجا بروم چه کار کنم؟ فرمودند: پس به آنجا و در راه خدا زین اسبی را هدیه کن! چرا که ثواب هدیه کردن و وقف کردن برای بیت المقدس برابر با نماز خواندن در آنجا می­باشد.»
۱۷-آبادانی بیت المقدس قبل از ظهور علامات بزرگ قیامت:
معاذ بن جبل (رض) گفت: « حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند که آبادی بیت المقدس خرابی مدینه می­باشد و خرابی مدینه آغاز جنگ و کشتار سختی می­باشد وآغاز این جنگ سخت آغاز فتح قسطنطنیه بوده و فتح قسطنطنیه هم آغاز خروج دجال می­باشد.»(سنن ابو داود/ حدیث شماره ۳۷۴۲)
18-مکان خلافت اسلامی در آخر الزمان:
ابو حواله‌ ازدی (رض) روایت می‌کند: پیامبر ما را پیاده به اطراف مدینه فرستاد تا چیزی به غنیمت بگیریم پس ما نیز دست خالی برگشتیم و آثار تلاش و مشقت را در چهره‌ی ما دید، سپس بلند شد و گفت بار پروردگارا اینان را به من واگذار مکن که ضعیف شوند و به خودشان نیز واگذار مکن که ناتوان گردند و به مردم نیز واگذارشان مکن که به آن‌ها ظلم کنند سپس فرمود همانا خداوند شام و روم و ایران را برایتان می‌گشاید تا اینکه برای هر کدام از شما از شتران اینقدر و از گاوها و گوسفندان نیز اینقدر داده می‌شود به کسی از شما صد دینار داده می‌شود و او خشمگین می‌شود، سپس دستانش را بر سرم گذاشت و فرمود: ای ابن حواله، هرگاه خلافت را دیدی که بر سرزمین مقدس نازل شد، در آن زمان بلایا و زلازل و امور بزرگ نزدیک شده است و قیامت در آن روز از دست من که بر روی سر توست نزدیک‌تر خواهد بود. (مسند احمد / حدیث شماره ۲۱۴۴۹)

19-دجال به آن وارد نمی شود.
جنادة بن ابی امیه ازدی روایت می‌کند: نزد یکی از مردان انصار که از اصحاب رسول الله بود رفتیم و به او گفتیم آنچه را که از رسول الله شنیدی برای مان بازگو کن و آنچه را که از غیر او شنیده‌ای بازگو مکن و بسیار بر این تاکید کردیم، گفت روزی رسول الله برخاست، و فرمود شما را از مسیح دجال بر حذر می‌دارم،یک چشم او و به گمانم چشم چپش کور است و کوه‌هایی از نان و رودهایی از آب را با خود حمل می‌کند، یکی دیگر از نشانه هایش این است که بر روی زمین به مدت ۴۰ شبانه روز می‌ماند، قلمرو او به همه جا می‌رسد جز کعبه و مسجد حضرت پیامبر (ص) و مسجد الاقصی و طور و اماکنی از این قببل، بدانید که خداوند یک چشم نیست، و ابن عون گفت: گمان می‌کنم که ایشان فرمودند: بر مردی مسلط می‌شود و او را می‌کشد، سپس او را زنده می‌کند و دیگر بر کسی نمی‌تواند مسلط شود.(مسند احمد /حدیث شماره ۲۲۰۱۱)

با این 19 داستانی که از پیامبر باز گویی شده است در پیسار ،دورترین مزگت به گفته خود الله و پیامبرش دارای ساختمان راستین بوده است و نمونه ای از یک نیایش گاه است و نه قسمتی از یک ساختمان می باشد.