۲۱ آبان ۱۳۹۱

عوض کردن اسطوره های ابراهیمی با اسطوره های ایران باستان

عوض کردن اسطوره های ابراهیمی با اسطوره های ایران باستان
هنگامی که به کتاب مسلمانان نگاه می کنیم متوجه می شویم که بیشترین بخش این کتاب از اسطوره های ابراهیمی مانند کشتی نوح ؛ آدم و حوا؛ ابراهیم و اسماعیل و چند اسطوره ی دیگر تشکیل شده است که با روایت های یک عرب و سنتهای جاهلیت آن زمان درهم آمیخته است. در واقع تمام کتاب مسلمانان روییده از این اسطوره هاست.
این اسطوره ها در مغز مسلمانان رسوخ کرده است و در روان ناخودآگاه آنان تاثیر گذاشته و می گذارد. رفتارهایی که از مسلمانان دیده می شود زاییده ی این اسطوره های ابراهیمی است.
اما در فرهنگ ایران ما اسطوره های بسیار بهتر و سرشارتر و مردمی تری داریم که بااندکی دقت و گسترش می توانند به سادگی اسطوره های ابراهیمی را کنار بزنند.
اسطوره های ایرانی براستی قابلیتهای بسیاری برای دنیای امروزین دارند.
برای نمونه اسطوره سام و زال ؛ اسطوره جمشید ؛ اسطوره کیومرث ؛ اسطوره سیاوش ؛ اسطوره آرش ؛ اسطوره رستم ؛ اسطوره ایرج ؛ اسطوره فریدون ؛ اسطوره گرشاسپ ؛ اسطوره فرامرز ؛ اسطوره کیخسرو ؛ اسطوره کاووس ؛ اسطوره اکوان ؛ اسطوره هوشنگ و چندین اسطوره مهم دیگر در ایران هستند که می توانند پایه های بهترین و با ارزش ترین تمدن را بچینند.
وظیفه ما این است که این اسطوره هاب ایرانی را که مردمی و جهانی هستند آموخته و آن را در روان ناخودآگاه خود بکاریم. این بهترین راه مبارزه با اسطوره هایی است که به جای مهر , کینه ؛ به جای راستی , دروغ ؛ به جای جوانمردی , ناجوانمردی ؛ به جای داد , بیداد و به جای دنیادوستی , دنیاستیزی را در کله ما کرده اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.