۱۱ دی ۱۳۹۲

بی‌توجهی به وضعیت مریم شفیع‌پور در بند وزارت اطلاعات



نقض حقوق بشر در زندان‌های ایران هم چنان پا برجاست

مریم شفیع‌پور فعال دانشجویی محروم از تحصیل زندانی است که بعد از به ریاست جمهوری رسیدن آقای روحانی دستگیر و در بند تحت نظارت وزارت اطاعات در زندان اوین به سر می‌برد.
مریم شفیع‌پور در زندان اوین به سر می‌برد، چندین بار احساس ضعف هم‌راه با تپش قلب شدید یعنی۱۴۰ تپش در دقیقه داشته و تنها در پی یک بی‌هوشی کامل به بهداری زندان منتقل می‌شود. گفته می‌شود که علی‌رغم تقضای پزشک بهداری برای گرفتن «ام آر آی»، مسوولان زندان به این تقاضا توجهی نشان نمی‌دهند.
این زندانی سیاسی هم‌چنین از دندان درد شدید شکایت کرده و تاکنون به تقاضای وی برای معاینه توسط یک دندان‌پزشک توجه نشده است.
شفیع‌پور، روز پنجم مرداد ماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره ۲«شهید مقدس» در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت شده و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرده است.
این دانشجوی اخراجی رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بین‌المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن آقای حسن روحانی به ریاست جمهوری است و از روز هشتم مهر ماه امسال به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.
او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود.
 مریم شفیع‌پور در سال ۸۸، در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی‌ فعالیت می‌کرد.
از بازداشت خانم شفیع‌پور پنج ماه می‌گذرد و حتی بعد از دادگاه اول، او همچنین در بلا تکلیفی به سر می‌برد.
محمود شفیع‌پور، پدر مریم در گفت و گو با سایت کلمه گفته بود که نوع پرونده‌سازی، اتهامات وارده و برخوردی که پیشتر با مریم شده بود یادآور رفتار نیروهای امنیتی در سال ۸۸ است.
یک منبع نزدیک به خانواده شفیع‌پور، اتهام‌های وارده به مریم«واهی» و «بی اساس» خوانده می‌گوید هیچ مدرکی علیه مریم وجود نداردبه گفته این فرد، با وجود ظاهر ضعیف مریم و وزنی که از دست داده، اما از روحیه بالایی برخوردار است و هیچ یک از اتهام‌های خود را قبول نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.