۱۴ آبان ۱۳۹۱

سخن رضا شاه در مورد ایران


من میبنیم که بهترین آب و هوا و بهترین منظره طبیعی را داریم ...
چرا استفاده نبریم ؟
من امروز پادشاهی هستم مالک و زارع ، مهمانخانه و کارخانه چی ؟ مگر من نمیدانم پادشاه مملکت نباید این کارها را بکند ؟
اما ملاحظه میکنم فرد ایرانی امروز که ۱۰۰ تومان خرج میکند ، میخواهد فردا ۱۰۰ تومان از خرجی که کرده عایدی بردارد ؛ در صورتی که خارجیها ، میلیونها تومان خرج میکنند و سالها فعالیت میکنند ، و بعد از سالها زحمت ، بهره بردای میکنند .من هم مملکتم را دوست دارم ، بنابراین شخصا اقدام میکنم .
فردا هم که رفتم ، تمام آنچه که کردم می مانَد برای مملکت ...
نقل قول از رضا شاه بزرگ
{از خاطرات سلیمان بهبودی ، پیش خدمت رضاشاه}
*******************************************
من عاشق این مرد هستم و بی نهایت دوستش دارم به راستی لقب پدر ایران نوین برازنده این مرد هست نور به قبرت بباره که بعد اون همه خدمت و زحمت این مردم نمک نشناس آرامگاهت رو مستراح کردند ملتی که بزرگان خودش رو خوار بببینه باید به خواری و پستی زندگی کنه !
روحت شاد به امید روزی که به شایستگی از تو بزرگ مرد
تاریخ ایران تجلیل بشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.