۲۸ مهر ۱۳۹۱

سخنان زنده یاد رضا فاضلی در مورد احترام به عقاید


زنده یاد رضافاضلی؛
عقاید تو اینه که سر من رو ببری! تو غلط میکنی که همچین اعتقادی داری.
من درس ادب نیودم بدم! به کی درس ادب بدم؟! ماها دوست داریم جلوی رو، قربون همدیگه بریم، پشت سر هم فحش بدیم. عادت نداریم ببینیم یکی راست و پوست کنده بشینه حرفش رو بزنه. عادت کردیم همیشه در لفافه حرف بزنیم.
صبرو ظفر, هر دو دوستان قدیمند
بر اثر ِ صبر نوبت ِ ظفر آید.
برو آنقدر صبر کن تا گیس هات هم مثل دندون هات سفید بشه. اونوقت میبینم ظفرت به کجات میرسه!
به عقاید مردم احترام بزاریم! کدوم عقاید؟ اصلن تو چه عقیده ای رو میشناسی؟ راجع به چه عقیده ای حرف میزنی؟ اگه عقیده اسلام رو میگی با شمشیر اومد زد توی سر مردم، گفت غلط میکنی عقیده ات رو میگی، من می کشمت. نه 1400 سال پیش، امروز هم همین کار رو میکنه.
به عقاید کی احترام بزارم؟ این دین وقتی اومد، به عقاید یهودی احترام گذاشت؟ نه. هر کی توی کتابشون بود دزدید، خودشون رو هم کشت.
_ زنده یاد فاضلی اشاره نمیکند که زن هایشان هم به عنوان غنائم جنگی به مصادره محمد تازی و بقیه دار و دسته تازی درآمد و به آنها تجاوز شد._
به مسیحیان احترام گذاشت؟ نه. هر چی توی کتاباشون بود دزدید، خودشون رو کشت. به زرتشتیان تهمت زد، کشتشون، ولی عقایشون رو دزدید.

به کی احترام گذاشته اسلام، که من بیام به عقاید تو احترام بگذارم؟
عقاید تو اینه که سر من رو ببری! تو غلط میکنی که همچین اعتقادی داری.

به عقاید کی احترام بزارم؟ به عقاید کسی که اصلن به عقاید کسی احترام نمیزاره؟ این دین به عقیده کی احترام گذاشته؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.