در بیشترمنابع موثق تاریخ اسلام،از جمله صحیحین بخاری
و مسلم،مستقیما به چنین رویدادی اشاره کرده اند که پیامبر در سن پنجاه و یک سالگی
از عایشه دختر ابوبکر صدیق،که آن هنگام شش ساله بوده،خواستگاری کرده است و سه بعد
با هم ازدواج کرده اند.
نقل است که در زمان نامزدی با عایشه معاشقه زیادی کرده
اند .ولی دخول کامل نداشته اند.بلکه پیامبر آلت خود را در میان کشاله ی ران عایشه
مالیده است.یعنی فقط ران های وی را لمس کرده است.
به همین خاطر سوال را از هیات تحقیقاتی –علمی پرسیده
اند که آیا پیامبر چنین عملی را انجام داده است.این هیات با صدور فتوایی جوابی
بدین گونه ارائه داده اند که در زیر آورده می شود.
صحیح البخاری:کتاب النکاح،باب،من بنی بامراه وهی بنت
تسع سنین.حدیث 4863.صحیح المسلم:کتاب النکاح،باب تزویج الاب البکر الصغیره.حدیث
1422
فتوی مفاخده الصغار-فتوی رقم 31409-تاریخ 7/5/1421ه.ق
فتوی مالش و ساییدن بر کودکان-شماره فتوا 31409-تاریخ
7/5/1421 ه.ق.
حمد و ستایش مخصوص خداست و صلوات بر پیامبر که خاتم
پیامبران است...هیات تحقیقاتی –علمی با صدور
قتوایی از طرف مفتی اعظم ابو عبدالله محمد الشمری که پس از گسیل داشتن هیاتی از
طرف امور عامه و طی نامه ی شماره 1089 در تاریخ 3/5/1421 ه.ق تقدیم ایشان شده
بود،جواب این هیات به این نامه بدین گونه است:در این اواخر به طرزی همه گیر آدابی
به عنوان سائیدن و مالیدن در زمان نامزدی با کودکان،مرسوم شده است.حکم چنین عملی
چیست؟
برای اطلاع بیشتر لازم است که به عرض برسانیم که
پیامبر عمل ساییدن و مالیدن را با عایشه انجام داده است.اگر پیامبر خدا با نامزدش
عایشه عمل مالیدن و ساییدن را انجام داده است.به این خاطر بوده است که عایشه در سن
شش سالگی بوده است وبه خاطر کودکش پیامبر نتوانسته عمل دخول کامل را انجام دهد.به
همین خاطر پیامبر آلت خود را مابین کشاله های ران وی قرار می داد و خیلی به آرامی
عمل نوازش و مالش را انجام می داد.جدای از این ها پیامبر خود دارای آلتی منحصر به
فرد بوده است.
فتوایی عبدالعزیز بن عبدالله بن محمد ال شیخ مدیر هیات
رئیسه.
ولی آخوند شیعه هم مانند آخوند سنی می گوید.
كسيكه زوجه اى كمتر از نه سال
دارد وطى او براى وى جايز نيست چه اينكه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما ساير
كام گيريها از قبيل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخيذ(4)اشكال ندارد هر چند شيرخواره باشد، و
اگر قبل از نه سال او را وطى كند اگر افضاء نكرده باشد بغير از گناه چيزى بر او
نيست ، و اگر كرده باشد يعنى مجراى بول و مجراى حيض او را يكى كرده باشد و يا
مجراى حيض و غائط او را يكى كرده باشد تا ابد وطى او بر وى حرام مى شود، لكن در
صورت دوم حكم بنابر احتياط است و در هر حال بنا بر اقوى بخاطر افضاء از همسرى او
بيرون نمى شود در نتيجه همه احكام زوجيت بر او مترتب مى شود يعنى او از شوهرش و
شوهرش از او ارث مى برد، و نمى تواند پنجمين زن دائم بگيرد و ازدواجش با خواهر آن
زن بر او حرام است و همچنين ساير احكام ، و بر او واجب است مادامى كه آن زنده است
مخارجش را بپردازد. هر چند طلاقش داده باشد، بلكه هر چند كه آن زن بعد از طلاق
شوهرى ديگرى انتخاب كرده باشد كه بنابر احتياط بايد افضا كننده نفقه او را بدهد،
بلكه اين حكم خالى از قوت نيست ، و نيز بر او واجب است ديه افضا را كه ديه قتل است
بآن زن بپردازد اگر آن زن آزاد است نصف ديه مرد را با مهريه ايكه معين شده و بخاطر
عقد دخول بگردنش آمده به او بدهد، و اگر بعد از تمام شدن نه سال با او جماع كند و
او را افضاء نمايد حرام ابدى نمى شود و ديه بگردنش نمى آيد، لكن نزديكتر به احتياط
آن است كه مادامى كه آن زن زنده است نفقه اش را بدهد هر چند كه بنا بر اقوى واجب
نيست .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
توجه:فقط اعضای این وبلاگ میتوانند نظر خود را ارسال کنند.