۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

یک نظامِ سوسیال دموکراسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سوسیال دموکراسی:

سوسیال دموکراسی بیشتر بیانِ یک مسلک و نگرش است تا توصیف یک فَن و روش و به جای ارائه یک لیست از خصوصیات مختلفِ سیاسی، از حقوق یکایک شهروندان برای داشتن رفاه و آسایش که از وظایفِ یک دولت سوسیال دموکرات است، دفاع می کند.

در بسیاری از مواقع، مردم سیستم سوسیال دموکراسی را با نظام های کمونیستی و سوسیالیستی اشتباه می گیرند و در طی این مقاله نگارنده قصد دارد تا توضیحِ کوتاهی در رابطه با این نظامِ سیاسی داده و تفاوت هایش را با کمونیسم و کاپیتالیسم شرح دهد.

بسیاری از افراد نظام سوسیال دموکرات را با حکومت های کمونیسنی اشتباه می گیرند ولی حقیقت این است که سیستم سوسیال دموکراسی شکلی از حکومت است که در آن نظام اقتصادی آن جامعه از افراد بیکار، پیر، بیمار، از کار افتاده و بی سرپرست حمایت کرده و رفاه شهروندان را تأمین می کند.


سوسیالیسم:

سوسیال دموکراسی پندارها و زیرساخت های یک نظامِ سوسیالیست و دموکرات را با هم مخلوط می کند؛ سوسیالیسم یک ساختارِ اقتصادی در جامعه را با مالکیت همگانیِ منابع انسانی و نهادها تعریف می کند. سوسیالیسم همانند دموکراسی، یک مفهومِ مطلق و بی عیب نیست و بیشتر یک زنجیره از شرایط و وضعیت هایِ احتمالی است.

سوسیالیسم و کمونیسم:

سوسیالیسم و کمونیسم، هر دو خواستارِ یک سیستم اقتصادی با مالکیتِ همگانی اند؛ اما سوسیالیسم مایل است تا سیستم اقتصادی را به دولت واگذار کند(دولت های سوسیال) ولی کمونیسم خواستارِ مالکیت مستقیم مردم بر اقتصاد جامعه است.
در مفاهیمِ پیشرفته کمونیسم، دولت و مالکیت اقتصاد به دست دولت، به طور کلی تباه شده و از میان رفته اند. تعریفِ درست کمونیسم به دلیل وجود این واقعیت که تمامی نظام های کونیستی به حکومت هایی دیکتاتوری و تمامیت خواه تبدیل شده اند و منابع اقتصادی کشور در دستِ دولت قرار دارد و مردم در فقر و نداری به سر می برند، بسیار گیج کننده است.
تفاوت بزرگ و اصلی میان کمونیسم و سوسیالیسم را می توان نحوه چگونگی به دست آوردن قدرت دانست؛ کمونیسم معتقد به خشونت و انقلاب است و بر این باور می باشد که نهاد های کاپیتالیسم توسطِ زور، تسلیم خواهند شد.
اما سوسیالیسم با انقلاب و خشونت موافق نیست و باور به اصلاحات و مبارزات صلح جویانه برای تغییر سیستم اقتصادی دارد و هدفش دادن مالکیت اقتصادی همگانی به مردم، از راهِ برقراری یک دولت دموکراتیک می باشد. بنابراین می توان گفت که کمونیسم و سوسیالیسم، با اینکه خطِ فکری تقریبن مشابهی دارند، به دلیل منش شان، همچون دو روی یک سکه می باشند.

سوسیالیسم و کاپیتالیسم:

سوسیالیسم در نقشِ یک بالانس و میزان کننده میان نهاد هایِ اقتصادی کمونیسم و کاپیتالیسم ظاهر می شود؛ کاپیتالیسم ادعا می کند که تصمیم های مهم اقتصادی باید توسط افرادِ خاص و نهاد های خصوصی گرفته شوند اما سوسیالیسم بر این باور است که تصمیمات اقتصادی باید به صورت همگانی و به دستِ مردم یک جامعه گرفته شوند.
کاپیتالیسم می گوید که مسابقات آزاد و باز در توزیع محصولات و منابع با کیفیت، موجب رشد و پیشرفت تولیدات و همچنین رضایت خاطر جامعه خواهد شد در حالی که سوسیالیسم ادعا می کند به خاطر اینکه کاپیتالیسم در زجر و نابرابری نتیجه می دهد، یک جامعه دموکرات و منصف به مالکیت و مدیریت همگانی منابع نیاز دارد.

ویژگی های یک نظامِ سوسیال دموکراسی:

- بسط و توسعه حقوق شهروندی:
برایِ مثال هر شهروند به واسطه برخورداری از حقوق برابر در بهداشت و درمان در بیمارستانی با استانداردی بالا به دنیا می‌آید که هیچ هزینه‌ای برای والدین وی دربرندارد، والدین او حق دارند دوره‌ای طولانی را برای نگهداری از وی در مرخصی باشند(در سال ۲۰۱۱، دوران این مرخصی برای هر کودک ۱۶ ماه است).


در تمام دوران کودکی حق دارد که در مهد کودک تحت مراقبت قرار گیرد و پس از آن در طول تمامی دوران تحصیل از آموزش و پرورش مجانی با کیفیتی بالا برخوردار است و علاوه بر این‌ ها او ماهانه مقرری ماهانه دریافت می‌کند.
همچنین نظام های سوسیالیستی مدافع حقوق کارگران، بیماران و افراد بازنشسته، پیر و یا از کار افتاده می باشند و در کشورهایی با نظام اقتصادی سوسیالیستی همچون سوئد، برای درمان بیماری ها هزینه ای وجود ندارد و افراد بیکار، بازنشته و پیر از حقوق بیکاری بهره می برند و تمامی این هزینه ها توسط شهروندان آن جامعه و از راهِ دریافت مالیات پرداخته می شوند.
- تغییر نقش دولت از عامل قدرت‌های اقتصادی به تأمین کننده حقوق مردم:
در دوران شکل‌گیری و تداوم نظام‌ های رفاهی سخاوتمند نقش دولت‌ ها از نهادهای تأمین‌ کننده منافع گروه‌های اقتصادی، که در دوران مدرنیسم نقش پیشتاز را در توسعه صنعتی و اقتصادی برعهده داشتند، به تأمین‌ کننده منافع و حقوق اجتماعی گروه‌های مختلف، که عمدتا در دوران مدرنیسم شکل گرفتند، گسترش پیدا کرده است.
دولت با در اختیار قرار دادن آموزش و بهداشت به تمامی شهروندان آن هم در کیفیتی بالا، نیروی کار توانمند، سالم و خلاق را پرورش می‌ دهد و از این حیث نیاز سرمایه داری در برخورداری از نیروی کار مطلوب نیز در جوامع سوسیال دموکرات، تأمین شده است.

سوسیال دموکراسی به معنایِ عدالت اجتماعی است؛ در یک جامعه سوسیال دموکرات یکایک شهروندان از حقوق اجتماعی برابری برخوردارند که به همگان رفاهی نسبی داده شده و فرصت پیشرفت و شکوفایی با وجود برنامه هایی چون آموزش و درمان رایگان برای تمامی افراد جامعه وجود دارد.

- ایجاد زمینه مناسب برای توسعه اقتصادی و صنعتی:
سوسیال دموکراسی نه تنها مدافع نظام سرمایه‌داری شد بلکه با تمام توان در جهت پویایی، شکوفایی و توسعه شرکت‌ ها و نهادهای بخش خصوصی گام برداشت. نخست آنکه صلح و آرامش را در بازار کار برقرار کردند.
در برابر توزیع عادلانه ثروت که از طریق آمادگی بخش خصوصی برای تأمین هزینه‌ های نظام جامع رفاهی میسر شد، سندیکاهای کارگری توافق کردند که هیچ‌گاه به اعتصاب، کم کاری و ایجاد درگیری در بازار کار روی نیاورند و برای همیشه کلیه اختلافات را پشت میز مذاکره حل کنند.
- تأمین برابری جنسی از طریق حضور گسترده زنان در عرصه تولید:
یکی از بزرگ‌ ترین دستاوردهای ماندگار دولت رفاه سوسیال‌ دموکراتیک ایجاد شرایط مناسب برای حضور گسترده زنان در بازار کار می باشد و از این شیوه و منش خود باعث تضعیف شدید نابرابری‌ های جنسی بوده است و در کشورهایی نظیر نروژ، سوئد، فنلاند و ایسلند ما شاهد حضور درخشان زنان در تمامی عرصه های مختلف آن جوامع هستیم.

سندی بر ساخت اسلام توسط سلمان تازی-از زبان استاد فرود فولاد وند


وصیت محمد ابن عبدالله در مورد خانواده سلمان
پیمان و عهد محمد ابن عبدالله برای خانواده سلمان در منطقه کازرون
در این مشخص می شود که صورت ها نقشه ها گرفته شده است
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
همان طور که می دانید که این شیوه آینها بوده فرود فولاد وند
این وصیتی از محمد ابن عبدالله برای خانواده سلمان که به خواست سلمان این توصیه نامه و پیمان نوشته شده است
برای چی سلمان را سفارش می کند که وقتی به ایران رسیدن به خانواده او کاری نداشته باشند پس این نقشه از قبل ساخته شده است قربون-فرودفولاد وند
و می یاد آنجایی که واژه دروغی والا اکراه فی الدین را می گوید مسلمان اگر آمدن و خواستند مسلمان بشوند هر کس خواست اسلام بیاره فلان و لا اکراه فی الدین اجباری در گزینش دین نیست
این نامه پیمان نامه ای است برای خانواده سلمان که خانواده سلمان که به من و خدا بر خون و مال و زمین که آنها در آن اقامت دارند و کوهسارانش و دشت هایش چه مرز هایش و چشمه سارانش وا ینها هیچ گونه ظلمی نباید به آنها شود و نه در مظیقه و تنگی بر آنها وارد شود به هیچ وجه
هر کس که نوشته منبر او خوانده شود از ایمان آورندگان از زن و مرد بر او واجب است که خانواده سلمان را حفظ بکند و گرامی بدارد و تبرهه کند و اگر خلافی کردند آنها را ببخشد و کوچمرتین آزار و اذیت که به آنها وارد نشود
حال شما حساب کنید که خانواده سلمان که خیلی هم بزرگ بوده مه خودش هم از شاهزاده های قدیمی بوده اگر یکی از این ها جنایت کار هم بوده باشه محمد تازی بدون اینکه بدون داره از کی حمایت می کنه برای اینکه شاگرد خود سلمان بوده-فرود فولادوند
من از خانواده سلمان جزئیه ناثیه رو بر داشتم
جزئیه ناثیه اختراع خود سلمان بود یعنی به هر قبیله ای و هر طایفه ای مراجعه می کردند 3 پیشنهاد می دادند
1-اسلام بیار2-اسلام نمی یاری خراج بده3-خراج نمی دی وارد جنگ شو
این رو بهش می گفتند جزئیه ناثیه که اختراع خود سلمان بود هر کجا سپاه اسلام می رفت این رو می گفت البته پشت این پیام خیلی حرف است یعنی معلوم می شه که اینها گرسنه هایی بودند که دنبال پول بودند اما از طرفی یکی بیاد بگه به امپراطوری ایران اسلام بیار می گه تو کی هستی اسلام چیه قبول نمی کنه خب خیلی خب خراج بده یک امپراطوری بزرگ ایران یا حتی دولت آن زمان ضعیف مصر هم حاضر نبود به اینها باج بده چه در گیری هایی داشتند یا جزیه بده که خراج است یا گر نمی دهی وارد جنگ شو یعنی اسلام زیاد پر و پا قرض هم نبود از نظر اینها اگر دومی را عمل می کردند یعنی پول می گرفتند اسلام می رفت توی تبره ولی طبیعی که اینها می دونستند که آن طرف ها قبول نمی کنند-فرود فولادوند
من سه پیامی را که اسلام بیار باج بده-وارد جنگ شو این هم از خانواده سلمان برداشتم خمس و خراج و10 درضد سایر درآمد ها شامل خانواده سلمان نمی شود
این خیلی جالب است
به سپاه تازی می گوید اگر از شما خواستند به آنها بدهید
عجیب این خانواده سلمان کی است که استثنای تمام خانواده گرفتار ایران هستند
اگر از شما یاری خواستند به آنها یاری بدهید و اگر از شما اجاره خواستند به آنها اجاره بدهید
این مهم است ببینید
اگر خانواده سلمان به شما سپاهیان تازی بدی کردند باید آنها را ببخشید
خیلی حرف این ها فرود فولاد وند
خود صاحب اله است
منتها چون خودش نمی توانست به اعراب بگوید من پیغمبرم یکی را ساخته بود این جلو آدم آهنی گذاشته بود کوکش می کرد و می گفت این رو بگو این رو نگو آن هم می گفت-فرود فولاد وند
اگر به اینها بدی شد جلوی بد کننده را بگیرید و از بیت المال هم در ماه رجب 100 ک به آنها پرداخت کنید و 100 ک هم در اعیاد  عزا دیگر به آنها بدهید و در فواصل دیگر هم 100 ک به آنها بدهید
این سلمان این را از ما طلب کار هست زیرا که برتری سلمان از من بیش از همه مومنان است و در وحی این جوری به من آمده که بهشت پیش از اینکه سلمان مشتاق رفتن به بهشت باشد بهشت مشتاق که سلمان به بهشت برود
سلمان اربابش است
او مورد اعتماد من و امین من است یعنی پاک و پاک آلوده شده واندرزگو رسول الله می باشد یعنی رسول اندرز ها را از او می گرفت و سلمان از ماست و اهل بیت ماست هیچ کس حق ندارد با این وصیت مخالفت کند هر کس که مخالف این وصیت باشد مخالف الله و رسول او است و براو لعنت و نفرین تا روز قیامت خواهد بود و هر کس که خانواده سلمان را گرامی بدارد
حالا شما حساب بکنید خانواده سلمان چقدر جنایت کار توش بود
هر کس که به آنها کمک کند ثواب نزد خدا خواهد داشت
کس که خانواده سلمان را اذیت یکند من را اذیت کرده و من در روز قیامت دشمن آن کسی که که خانواده سلمان را اذیت کرده و جزای کسی که خانواده سلمان را آزار دهد جنهم است و در این جا من دین خودم را به سلمان دادم

ایت الله مصباح یزدی:مراقب باشیم کسانی که اولویتشان "ایرانی بودن است" سر کار نیایند


ایت الله مصباح یزدی:
مراقب باشیم کسانی که اولویتشان "ایرانی بودن است" سر کار نیایند

اخوند دشمن ایران و ایرانیست
 
تا زمانیکه این دشمنان واقعی ایران بر "من و تو و ما" حکومت میکنند و افکار واپسگرا و عقب مانده ی اسلامی خود را به جامعه القا میکنند ایران در همین وضعیت تاسف بار امروزی که میبینید غوطه ور است
 
دوست گرامی ایا وقت ان نرسیده است که دیگر برخیزیم و افکاری نو به دور از خرافات های قرانی و اسلامی و شیعه گری بسازیم و دیگر هم میهنانمان را از درون مایه ی این دین اهریمنین اسلامی اگاه سازیم؟

از آن روز دشمن به ما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت

پاینده باد ایران